Patty Brard coördineert in haar column in Weekend haar eigen begrafenis. Ze is daartoe aangezet doordat de laatste tijd zoveel mensen ‘veel te jong sterven’.
Patty Brard coördineert deze week in haar column in Weekend haar eigen begrafenis. Ze is daartoe aangezet doordat de laatste tijd zoveel mensen om haar heen ‘veel te jong sterven’. Ook ging bij haar onlangs op een drukke dag ‘opeens het licht uit’. “Het werd volkomen zwart voor mijn ogen en ik hoorde stemmen om mij heen galmen.”
Na deze ervaring heeft Brard laten vastleggen dat alleen visagist Jedidjah haar make-up mag doen na haar overlijden. Ze wil niet in een zwart pak in een kist liggen, maar het witte hemd dragen van Dolce & Gabbana dat ze onlangs aangeschafte. “Daar kun je voor de dag mee komen, toch?”, schrijft ze.
De muziek die wordt gespeeld op haar begrafenis moet zijn van Stevie Wonder. Ook wil ze dat het nummer ‘Smile’ van Charlie Chaplin a capella wordt gezongen door haar vriendin Michelle Davids, een van de zangeressen van Big Black & Beautiful. Zij moet worden bijgestaan door haar dochters en Brard’s eigen dochter.
Om de pers te weren, wil Brard de beveiligingsjongens inhuren die haar onlangs hebben beveiligd en tegelijkertijd ‘vreselijk vermaakten’. Ze monteert een speciale tape met beelden van zichzelf die door haar manager Koos van Dijk moet worden verspreid. Brard smeekt de media de tape te gebruiken en zelf geen film te maken. “Ik wil na mijn dood nooit meer in een shot met mijn ex René Muthert te zien zijn en beelden uit mijn faillissementsperiode terugzien.”
Tot slot wil Brard veel champagne op haar begrafenis laten schenken en hoopt ze dat de zon de hele dag schijnt. Mocht ze tegelijk met haar huidige echtgenoot Antoine van de Vijver overlijden, dan wil ze met hem in een tweepersoonskist liggen. Ze weet alleen niet of een tweepersoonskist bestaat.
[Novum]