Cover borstkankerglossy Pink Ribbon onthuld

De cover van de jaarlijkse borstkankerglossy Pink Ribbon is maandag onthuld in Amsterdam. Op de cover staan onder anderen Irene van de Laar en Halina Reijn.

Quinty Trustfull, Frans Molenaar, Hans Ubbink, Pia Douwes en Kristina Bozilovic zijn het over één ding eens: er moet meer aandacht komen voor de bestrijding van borstkanker in Nederland. Daarom werkten ze allemaal belangeloos mee aan Pink Ribbon, de jaarlijkse glossy over borstkanker. De cover van het blad werd maandagmiddag onthuld in het Muziekgebouw aan het IJ in Amsterdam.

Op de cover prijken tien Nederlandse ‘muzen’, onder wie Halina Reijn, Bridget Maasland, Leontine Borsato, Anky van Grunsven, Irene van de Laar, Victoria Koblenko en Brecht van Hulten. Allen dragen een zogenoemde ‘pink dress’ ontworpen door een bekende Nederlandse couturier. De jurken, van onder anderen Percy Irausquin, Frans Molenaar en Hans Ubbink, gaan op 2 oktober onder de hamer bij veilinghuis Christie’s. De gehele opbrengt komt ten goede aan de Stichting Pink Ribbon.

De makers van het tijdschrift kozen dit jaar voor een positieve benadering van borstkanker. Het resultaat is een multimediale campagne met de slogan ‘Borsten van Nederland vragen je aandacht’. In de filmpjes floept bij vrouwen op straat een borst uit hun bloesje onder de tonen van het nummer ‘Liberté’ van Vive la Fête. De Belgische band stelde de muziek gratis ter beschikking.

Halina Reijn trapte vorige week de campagne af door een dag na de première van ‘Zwartboek’ in een filmpje op internet te verschijnen waarbij haar borst uit haar jurk schiet als ze, zogenaamd tijdens de première, uit een limousine stapt. Het filmpje werd in vier dagen tienduizend keer gedownload. Onder meer de populaire website Geenstijl.nl dacht dat Reijn daadwerkelijk voor schut had gestaan op de rode loper.

Het is de derde keer dat Sanoma Uitgevers met de borstkankerglossy komt. De afgelopen twee uitgaven waren goed voor een opbrengst van 1,1 miljoen euro. De derde editie heeft aan reclame-inkomsten al 350 duizend euro opgebracht.

Pink Ribbon, met als thema ‘leven, liefde en feeling beautiful’, ligt vanaf dinsdag in de winkels.

[Novum]