Kapper en visagist Tom Sebastian heeft donderdag op zijn 38e verjaardag zijn eerste haarproductenlijn gepresenteerd. De serie bestaat uit zeven producten.
Tom Sebastian heeft donderdag op zijn 38e verjaardag een nieuwe haarproductenlijn gepresenteerd. De ‘TOM Hairwellnesslijn’ bestaat uit zeven producten, met gember en lotus als hoofdingrediënten. De visagist en kapper van veel Nederlandse sterren brengt voor het eerst een eigen lijn uit. De producten zijn binnenkort te koop in een aantal grote drogisterijen.
Tom beschouwt de nieuwe producten als zijn kindjes. Het was een zware bevalling, want de ontwikkeling nam in samenwerking met het merk ProSet veertien maanden in beslag. Hij is trots op het eindresultaat, hoewel hij van een eigen lijn nooit direct heeft gedroomd. “Het is te gek om mensen mooier te kunnen maken en ze een goed gevoel te geven.”
De nieuwe haartrend vat Tom kort en krachtig samen. “Het draait allemaal om verzorgd haar, dat mooi gestyled is. Strakke lijnen en een elegante look. Dit is een langdurige trend, zeker voor de komende vier jaren.”
Tom Sebastian benadrukt dat hij niet alleen gaat voor uiterlijke schoonheid. “Het innerlijk is tenminste zo belangrijk en wordt helaas vaak vergeten.” Zelf draagt hij al jaren hetzelfde lange blonde kapsel. Maar ook een kapper heeft wel eens ‘slechte dagen’. Dan draagt Tom zijn haar simpelweg in een staart. “Wat ik nooit zou doen, is mijn haar paars of donker verven.”
Tom Sebastian begon zijn loopbaan in 1989 als make up-artiest bij Bourjois. Na werkzaam te zijn geweest bij diverse andere grote cosmeticamerken zoals Yves Saint Laurent en Nina Ricci, besloot hij in 1994 voor zichzelf te beginnen. Hij werkte onder anderen samen met Patricia Paay voor LaPaay Cosmetics.
[Novum]