Johan Vlemmix geeft toe: ik ben mediageil

Johan Vlemmix beschikt over zelfkennis. Hij bekent verslaafd te zijn aan aandacht. “Ik vind mediageil een eng woord, maar misschien ben ik het toch een beetje.”

Johan Vlemmix beschikt over heel wat zelfkennis. De entertainer heeft bekend verslaafd te zijn aan aandacht. “Ik vind mediageil een heel eng woord, maar misschien ben ik het toch een beetje”, geeft hij toe. Dat hij met een comeback komt, is dus niet uitgesloten. Onlangs stapte Vlemmix uit de showbizzwereld omdat zijn Wuppie-lied uit de handel was genomen na een conflict over het merkenrecht en hij negatieve publiciteit ondervond rondom zijn bajesverleden.

Nu staat Vlemmix op verschillende markten in Eindhoven geld uit te delen. “Ik sta vijf dagen in de week op de markt om boodschappen van mensen te betalen”, legt hij uit. Hij is voor het werk benaderd door een promotiebedrijf, dat er voor moet zorgen dat de consument weer meer boodschappen gaat doen op de markt.

De 47-jarige showbizzclown heeft het gevoel dat hij met zijn nieuwe werk eindelijk iets goeds doet met zijn bekendheid. “De mensen vinden het wel weer een typische Vlemmix-actie, maar reageren heel enthousiast. Ik heb eindelijk een normale baan.”

[Novum]