Glossy BLVD verdwijnt na 14 jaar

De glossy BLVD houdt na veertien jaar op te bestaan. De advertentiebezetting was zodanig gekelderd dat de uitgever het blad niet in de lucht kon houden.

De glossy BLVD houdt na veertien jaar op te bestaan. “De advertentiebezetting was enorm gekelderd”, verklaart uitgever Eugen van de Pas van Credits Media. “Daardoor kon ik het blad, hoe leuk het ook was, niet meer in de lucht houden. Maar ik heb het al die jaren met ontzettend veel plezier gemaakt.” BLVD Man, het vorig jaar gelanceerde broertje van de vrouwenvariant, blijft wel bestaan.

BLVD, dat de ondertitel ‘fashionably different’ draagt, werd in 1993 op de markt gebracht voor ‘jonge vrouwelijke trendsetters’. Het blad was al snel een succes. Maar in de overvolle bladenmarkt van tegenwoordig, met bladen als Elle, Marie Claire, Cosmopolitan. Glossy, Linda, Jan, Gamour en Red in overvloed, was het voor Van de Pas naar eigen zeggen onmogelijk BLVD te blijven maken. “Althans, niet met een oplage van zeventienduizend”, zegt hij.

De redactie van het lifestylemagazine heeft teleurgesteld op de aankondiging gereageerd, zegt Van de Pas. De laatste BLVD ligt rond de zomer in de winkel.

[Novum]