K-Fed in Amerikaanse Super Bowl-reclame

Kevin Federline is binnenkort te zien in spotjes rond hét Amerikaanse sportevenement, de Super Bowl. K-Fed treedt op in reclames van een verzekeraar.

Kevin Federline is binnenkort te zien in spotjes rond hét Amerikaanse sportevenement van het jaar, de Super Bowl. Dat heeft verzekeringsmaatschappij Nationwide woensdag bekendgemaakt. De 28-jarige Federline speelt in de derde editie van de reclamecampagne ‘Life comes at you fast’.

Nationwide zal veel geld moeten neerleggen voor reclamezendtijd tijdens het evenement op 4 februari, dat in het teken staat van de eindstrijd van het American-footballseizoen. Het bedrijf ziet in K-Fed, die momenteel in scheiding ligt met zangeres Britney Spears, de perfecte woordvoerder voor hun spotje dat mensen moet aandringen zich voor te bereiden op onvoorziene, financiële tegenslagen.

Federline is bekend met het concept van de campagne waarin jaarlijks een bekende artiest op komische wijze in beeld wordt gebracht. “De samenwerking met Kevin toont aan dat hij gevoel voor humor heeft”, zegt een woordvoerder van Nationwide. De rapper treedt in de voetsporen van fotomodel Fabio en rapper MC Hammer.

Britney zou in eerste instantie ook te zien zijn in een spotje voor de Super Bowl. De organisatie van het evenement bedacht zich uit angst dat de losgeslagen popprinses een vergelijkbare stunt uithaalt als Janet Jackson. Zanger, en ex van Spears, Justin Timberlake trok in 2004 aan een kledingstuk van Janet waardoor haar gepiercte tepel te zien was. Het incident zorgde voor enorme ophef in de Verenigde Staten.

De reclame met K-Fed is al vanaf 29 januari te zien op de website van Nationwide.

[Novum]