Us Weekly: Jennifer Lopez stijlicoon van het jaar

Jennifer Lopez is door het blad Us Weekly uitgeroepen tot stijlicoon van het jaar. In 2001 lanceerde ze een eigen kledinglijn, J-Lo by Jennifer Lopez.

Jennifer Lopez is door het Amerikaanse blad Us Weekly uitgeroepen tot stijlicoon van het jaar. Ze wordt donderdag door het blad geëerd in een club in Los Angeles. In 2001 lanceerde de zangeres, actrice en ontwerpster succesvol haar eigen kledinglijn, J-Lo by Jennifer Lopez. De collectie brengt jaarlijks meer dan tweehonderd miljoen euro op.

In een interview met het blad vertelt Lopez over haar talent voor ontwerpen. “Ik houd ervan om glamour met moderne stijlen te mixen.” Ook haar man Marc Anthony lijkt een vinger in pap te hebben als het om de kledingstijl van La Lopez gaat. “Hij laat me sexy voelen in alles wat ik draag, maar als ik ga winkelen, wil ik wel graag zijn mening”, vertelt de 37-jarige Latina.

Dit jaar komt Lopez met een nieuwe kledinglijn, Justsweet genaamd, en volgt hiermee de mode op de voet. De nieuwe trend van hoge spijkerbroeken vindt La Lopez wel een beetje riskant. “Ik weet niet of ik dat zou dragen, maar dat zei ik ook van de jaren tachtig-mode die ik nu geweldig vind.” Over het aantal schoenen en tassen dat ze bezit wil ze niet uitweiden. “Het is beter dat ik dat niet vertel.”

Vorig jaar werd actrice Jessica Alba door Us Weekly uitgeroepen tot stijlicoon van het jaar.

[Novum]