Kledinglijn Kate Moss verkoopt goed

De kledinglijn die Kate Moss heeft ontworpen voor TopShop is volgens de winkelketen heel succesvol. De collectie bracht in haar eerste week 4,3 miljoen euro op.

De kledinglijn die topmodel Kate Moss heeft ontworpen voor TopShop is volgens de Britse winkelketen succesvol. De collectie, die eind vorige maand werd geïntroduceerd, bracht in de eerste week 4,3 miljoen euro op. Een woordvoerder van TopShop zegt verheugd te zijn met de opbrengst. “We zijn verrast en blij met het succes. We wisten niet wat we konden verwachten omdat dit de eerste keer is dat we op deze manier samenwerken met een ster”, vertelt ze aan de Britse zender ITV.

Toch is niet iedereen positief over de collectie van Kate. Het model wordt ervan beschuldigd kleding te hebben ontworpen die haar weliswaar goed staat, maar onmogelijk past bij vrouwen met maat 36 en groter. De strakke jeans, extreem korte spijkerbroekjes en flodderjurkjes zouden bovendien kopieën zijn van de spullen die ze zelf in haar kledingkast heeft hangen. Het zou Kate ontbreken aan originaliteit.

Het verbinden van haar naam aan een productlijn lijkt Kate toch goed te zijn bevallen. Verschillende media meldden deze week dat het model plannen heeft een lijn voor haarverzorging te lanceren. De 33-jarige schone zou dit met haar vaste kapper James Brown willen doen. Ook zou ze met cosmeticamerk Coty in gesprek zijn over een eigen parfum.

[Novum]