De reclamekreet ‘Goeiemoggel!’ heeft al verschillende artiesten geïnspireerd. Onder meer The Happy Hour Crew en Dick Treesie namen een single met die naam op.
De kreet ‘Goeiemoggel!’ uit de laatste KPN-commercial heeft al verschillende artiesten geïnspireerd tot het opnemen van een single. In het spotje worden verschillende niet-bestaande woorden geïntroduceerd, die zijn ontstaan door het verkeerd intypen van woorden in een sms’je.
Zangers Bert Schenau en Henri Gerritsen namen onder de naam The Happy Hour Crew een danceplaat op met de kreet, zanger Denans verwerkte de uitdrukking in een carnavalslied en feestzanger Dick Treesie heeft onder de naam D-T9 een popnummer met ‘Goeiemoggel!’ uitgebracht.
De single van Dick Treesie is volgens de zanger zelf niet te vergelijken met die van zijn concurrenten. “Wij zijn de eerste in heel Nederland die een single hebben opgenomen compleet in T9-taal”, legt Dick uit. T9 is een techniek die woorden herkent tijdens het sms’en waardoor het intoetsen sneller gaat. Hierbij kunnen er echter ook sneller fouten in een bericht sluipen.
Zanger Denans, die eigenlijk Hans van Aalst heet, stelt dat hij ‘lachend aan de bar in zijn eigen feestcafé in Prinsenbeek’, waar de ‘goeiemoggels’ hem om de oren vlogen, niet achter kon blijven met een nummer over de kreet.
Onder meer dankzij de steun van Radio Veronica-dj Patrick Kicken, die het nummer veelvuldig draaide in zijn show, is de single van Schenau en Gerritsen inmiddels al 3500 keer via internet gedownload. Bert Schenau vertelt niet te hebben verwacht dat het nummer zo’n succes zou worden. “Maar het succes ligt niet aan ons nummer, het is volledig te danken aan de fantastische campagne van KPN. Wij spelen alleen goed in op die hype.”
[Novum]