Bridget Maasland bracht maandag een bezoekje aan glamourontwerper Addy van den Krommenacker om Oscarjurken te passen. Ze doet live verslag van het filmfestijn.
Bridget Maasland bracht maandag een bezoekje aan glamourontwerper Addy van den Krommenacker om Oscarjurken te passen. De 34-jarige blondine presenteert een live verslag van de tachtigste uitreiking van de Academy Awards voor de digitale filmzender Film1. “Ik vertrek volgende week naar L.A. en ik wou wel wat jurken passen”, zegt Bridget tegen Novum Nieuws.
Van den Krommenacker nodigde de presentatrice van harte uit in zijn winkel in Den Bosch. “Addy zei: ‘kom maandag, want dan heb ik een showtje en dan zie je meteen de schoonheid’. Dus daarom ben ik hier, puur uit eigen belang”, grapt Bridget.
Addy van den Krommenacker gaf maandag in zijn winkel een exclusieve modeshow, waarmee hij in samenwerking met Samsung een speciale Valentijnsactie lanceerde. Addy-fans kunnen, door hun meest romantische ervaring met de bezoekers van de website van het cameramerk te delen, een avondjurk van de Nederlandse ontwerper winnen.
“Ik heb al een aantal mooie jurken gezien,” vertelt Bridget. “Als je naar de Oscars gaat moet je natuurlijk wel ‘Oscar-like’ gaan. Dus iets klassieks wat toch onderscheidend is. Ik mag meerdere jurken uitkiezen, want we gaan eerst de rode loper verslaan en daarna de Oscaruitreiking.” Maasland zit zelf niet in de zaal tijdens de uitreiking, maar doet verslag vanaf een tv-scherm zo’n vijftig meter van de grote Hollywoodsterren vandaan “Ik ga wel af en toe in mijn jurk heen en weer rennen om ze allemaal even in het echt te zien,” zegt ze met een ondeugende lach.
De blondine presenteert samen met René Mioch van 18 tot en met 23 februari vanuit Los Angeles Oscarnieuws voor RTL Boulevard en SBS Shownieuws. “Dus ik heb genoeg spul nodig en daar kan er een van Addy tussenzitten,” vertelt ze met een knipoog.
De Oscaruitreiking in de nacht van 24 op 25 februari en de programma’s rondom de filmprijzen zijn dit jaar niet alleen toegankelijk voor abonnees van Film1, maar voor alle digitale abonnees. Dat betekent dat de Amerikaanse awardshow dit jaar in Nederland door zo’n 2,3 miljoen huishoudens te zien is.
[Novum]