Herman Finkers heeft de sterkste reputatie binnen de cultuursector. Dat blijkt uit een onderzoek van adviesbureau Hendrik Beerda Brand Consultancy.
Herman Finkers heeft de sterkste reputatie binnen de cultuursector. De gemiddelde Nederlander voelt een sterke binding met de cabaretier, blijkt uit een onderzoek van adviesbureau Hendrik Beerda Brand Consultancy. Collega-komiek André van Duin staat op nummer twee, meldt het bureau dat bedrijven adviseert over merkstrategieën.
In de culturele top honderd die het bureau dinsdag heeft gepubliceerd staan naast culturele instituten als het Rijksmuseum en Theater Carré vele BN’ers. Paul de Leeuw en Marco Borsato nemen de vierde en vijfde plaats in. Ook Herman van Veen, de Zeeuwse band Bløf en Ilse DeLange staan in de top tien van de ranglijst.
Borsato stond in 2006, toen een vergelijkbaar onderzoek werd gepresenteerd, nog op de eerste plaats. Sinds die tijd zijn meer dan vijftienduizend Nederlanders gevraagd naar hun mening over zogenoemde culturele merken. Zo werd gevraagd naar de merkkracht van instituten en personen uit onder meer de film-, muziek- en theaterwereld.
[Novum]