Showbizzblogger Perez Hilton is met platenmaatschappij Warner Bros. in vergevorderde besprekingen over een eigen muzieklabel binnen de platenmaatschappij.
Mario Lavandeira, beter bekend als showbizzblogger Perez Hilton, is met platenmaatschappij Warner Bros. in vergevorderde besprekingen over een eigen muzieklabel binnen de platenmaatschappij. Dat meldt de New York Times. De gesprekken zijn nog niet rond, maar de blogger bevestigt de plannen op zijn website door een link naar het artikel van de krant te plaatsen en laat weten dat hij ervan overtuigd is dat de overeenkomst snel rond is.
Hilton trekt met zijn weblog miljoenen bezoekers per maand en staat bekend om de plaatsing van nietsverhullende foto’s en artikelen van bekende en minder bekende artiesten. De webmaster bekladt alle foto’s, zodat het lijkt alsof de geportretteerde sterren kwijlen, plassen of sporen van cocaïne onder hun neus dragen.
De blogger maakte de Britse artiesten Mika en Amy Winehouse bekend bij het Amerikaanse publiek door herhaaldelijk aandacht aan ze te besteden op zijn website. Ook de Nederlandse homoband Bearforce 1 werd in augustus bejubeld door de volslanke Hilton. “Zo hot en camp en kitsch en over de top en fantastisch,” liet hij weten. “Wij houden van Nederlanders!”.
Perez ‘ontdekte’ daarna in november Anouk en bombardeerde de Haagse zangeres tot de Nederlandse Amy Winehouse. “Als je van ‘Wino’ houdt, vind je dit nummer helemaal geweldig,” schreef hij over de single van Anouk, ‘Good god’.
Naar eigen zeggen krijgt Perez wekelijks vele cd’s opgestuurd van platenmaatschappijen die hopen dat hij ruchtbaarheid geeft aan hun artiesten. Nu krijgt hij zijn eigen divisie binnen muziekgigant Warner Music. De tegendraadse weblogger laat wel weten zijn eigen weg te willen volgen en onafhankelijk te blijven. “Ik ben heel eerlijk,” vertelt hij. “Ze kunnen mij niet vertellen wat ik moet schrijven. Als ik een van de artiesten haat, dan ga ik er ook geen aandacht aan besteden. Behalve als ze iets doms doen natuurlijk.”
Perez krijgt binnen zijn label de kans om de carrières van beginnende artiesten te ontwikkelen. Hij wordt een zogenoemde A&R-manager. Deze houden zich ook bezig met het scouten van nieuwe artiesten. Volgens bronnen van de New York Times krijgt Perez zeventigduizend euro per jaar als voorschot van de platenmaatschappij. Ook deelt hij mee in de winst van de artiesten die hij ontdekt en uitgeeft via Warner.
[Novum]