H&M strikt Comme des Garçons

H&M gaat in zee met Comme des Garçons. Hoofdontwerpster Rei Kawakubo van het Japanse merk maakt een eenmalige mannen- en vrouwencollectie voor de keten.

H&M gaat dit jaar in zee met Comme des Garçons. Dat heeft de Zweedse modeketen donderdag bekendgemaakt. Hoofdontwerpster Rei Kawakubo van het Japanse merk maakt eenmalig een mannen- en vrouwencollectie die in november wereldwijd in de winkels hangt.

Kawakubo, wier onconventionele merk veel aandacht besteedt aan materiaal en vorm van kleding, ziet de samenwerking met H&M als een uitdaging. “De balans tussen creativiteit en commercie heeft me altijd geïnteresseerd. Het is een dilemma, hoewel creatie altijd mijn eerste prioriteit is geweest”, stelt ze in een verklaring. “Ik zie het als een fascinerende uitdaging om met H&M samen te werken omdat het een mogelijkheid is om het dilemma groots aan te pakken, en proberen het op te lossen.”

Eerder maakten ontwerpers Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Victor & Rolf en Roberto Cavalli al een collectie voor de winkelketen. Deze collecties zorgden voor een run op de winkels en waren snel uitverkocht.

[Novum]