De Spaanse inzending voor het Songfesitval, ‘Baila el chicki chicki’ van Rodolfo Chikilicuatre, is een YouTube-hit. Dat meldt de website van het zangfestijn.
De Spaanse inzending voor het Eurovisie Songfestival, ‘Baila el chicki chicki’, van Rodolfo Chikilicuatre is het best bekeken op YouTube. Ruim 8,5 miljoen mensen zagen de Spaanse act. Dat staat op de website van het zangfestijn. De Turkse rockformatie Mor ve Ötesi neemt met 1,3 miljoen hits de tweede plek in.
In de toptien van best bekeken filmpjes komt Hind, die Nederland vertegenwoordigt met het nummer ‘Your heart belongs to me’, niet voor. Wel staan onze oosterburen, de Duitse meidengroep No Angels, met het nummer ‘Disappear’ op nummer zes in de lijst.
Ook de veelbesproken Ierse inzending wordt goed bekeken. Circa 1,2 miljoen mensen keken al naar Dustin the Turkey, een Ierse kalkoen, die voor de overwinning gaat met het nummer ‘Irelande douze pointe’. De website meldt wel nog dat nummers die eerder ingezonden zijn door landen, dus voor de deadline van 17 maart, ook eerder te zien waren op YouTube. Hind maakte haar inzending pas op 7 maart bekend.
Het Eurovisie Songfestival vindt op 24 mei in Belgrado plaats. Tot die tijd strijden de inzendingen in twee halve finales tegen elkaar. Er gaan uiteindelijk 25 acts door naar de finale. Op 20 mei staat Hind in de halve finale, waarin ze het tegen achttien andere landen moet opnemen.
[Novum]