BN’ers stroomden donderdag binnen in de nieuwe boetiek van Emporio Armani in Amsterdam. Maar zelf kopen in de PC bleek niet voor iedereen schering en inslag.
De wereld van Bekend Nederland is er een van glitter, glamour en illusies. Massaal stroomden acteurs en actrices donderdagavond binnen in de geheel vernieuwde boetiek van Emporio Armani in de Amsterdamse PC Hooftstraat. BN’ers als Elize, Frederique van der Wal en Koert-Jan de Bruijn, ambassadeurs van het Italiaanse prêt-� -portermerk, waren speciaal voor de gelegenheid in nieuw goed gehesen.
Maar zelf kopen in de PC bleek niet voor iedereen schering en inslag. Zangeres Elize woont vlakbij de dure winkelstraat, maar is er zelden te vinden. “Eigenlijk bijna nooit. Als ik tijd heb, ga ik vaak naar de Negen Straatjes om lekker vintage te winkelen. Ik vind mijzelf niet echt een PC-vrouwtje, op zo’n Vespa met een heel grote bos blond haar”.
Ook model en presentatrice Van der Wal zoekt het liever elders. “Het leuke van Amsterdam vind ik juist die kleine straatjes, omdat die het Nederlandse design laten zien”, legde ze uit. “Gekke plekjes in de Jordaan, waar je juist die andere dingen vindt. De Gucci’s en Prada’s ken ik en het is leuk om dingen daarvan te dragen, maar als ik echt wil winkelen, dan kijk ik in de kleine hoekjes.”
Idols-finaliste Nathalie Makoma heeft een andere reden om niet vaak in de PC Hooftstraat te komen. “Daarvoor heb ik geen budget”, lachte ze. “Ik ben nog niet heel rijk, hoor. Maar af en toe, als er uitverkoop is, dan kom ik wel langs. Ik ben gek op merken, echt gek op fashion. Een toertje in de H&M kan ook, of in de Zara en de Mango. Maar ja, haute couture is altijd het mooist.”
Haar vriendin, travestiet Mayday, beweerde dat ze van alle aanwezigen in de flagshipstore het meeste uitgeeft aan merkkleding. “Ik draag nu geen Armani, want ik moet heel eerlijk zeggen: Armani maakt geen grote kleding”, zei de blondine met een grijns op haar gezicht. “Ik heb een paar jurken van Armani, maar die pas ik niet meer. Erg hè?” Gelukkig zijn er ook bij topmerken opties voor de volslanke klant. “Ik kom hier heel erg graag voor de accessoires, de petjes, de sieraden, de handschoenen. Dat vind ik echt te gek.”
[Novum]