Grazia wil duidelijk maken dat mode is waar het blad om draait. Op 31 augustus tovert de glossy de PC Hooftstraat om in een reusachtige catwalk van 320 meter.
Grazia wil duidelijk maken dat mode is waar het weekblad om draait. Daarom tovert de glossy de Amsterdamse PC Hooftstraat 31 augustus om in een 320 meter lange catwalk. “De hele straat is dan afgesloten voor auto’s, wat niet zo vaak gebeurt”, vertelt hoofdredactrice Hilmar Mulder trots. “Het is de langste catwalk ooit in Amsterdam.”
Tijdens een grootse modeshow presenteren gerenommeerde modelabels, die een boetiek hebben in de chique straat, hun nieuwste collecties. Daarbij zitten merken als Emporio Armani, D&G en Replay. Naar verwachting demonstreren ook Blue Blood, Hugo Boss en G-Star Raw hun ontwerpen. Het jeanslabel G-Star Raw opent dit najaar in de PC Hooftstraat zijn eerste Nederlandse flagshipstore.
De stylisten van Grazia gaan ook zelf creatief aan de slag. Zij zullen voor een speciaal gedeelte van de show enkele outfits samenstellen met kleding van de participerende modelabels.
Hoewel de modeshow voor iedereen toegankelijk is, wordt een vipgedeelte gereserveerd voor BN’ers. Grazia kan nog niet zeggen welke bekende namen op de gastenlijst staan.
[Novum]