Sonja Bakker presenteert eigen tijdschrift

Sonja Bakker heeft dinsdag in Alkmaar haar eigen tijdschrift Sonja gepresenteerd. Van de eerste editie verschijnen tweehonderdduizend exemplaren.

Sonja Bakker heeft dinsdag in het AZ-stadion in Alkmaar haar eigen tijdschrift Sonja gepresenteerd. De eerste editie verschijnt in een oplage van tweehonderdduizend exemplaren. “Dat is misschien wat veel”, vertelde de populaire gewichtsconsulente. “Maar je gelooft erin en je doet het goed of niet.”

Met een speciale caloriearme taart werd de komst van het blad gevierd. “Hij is Sonja-proof hoor, dus je kunt hem gewoon eten”, verklaarde de 33-jarige blondine, die inmiddels vijf succesvolle dieetboeken op de markt heeft gebracht. Aan het eind van de feestelijke lancering van het blad werden vanuit het stadion heliumballonnen opgelaten.

De onderwerpen in het tijdschrift staan in het teken van gezond leven en lekker eten. Er staat informatie in over afvallen en er worden deskundige adviezen gegeven door artsen of psychologen. Ook wordt veel aandacht besteed aan mensen die trots zijn op zichzelf of voor wie het leven een grote wending nam door gewicht te verliezen.

Aan ambities ontbreekt het Sonja niet. In Duitsland doen haar boeken het goed. Ze is ook van plan Groot-Brittannië en de Verenigde Staten te veroveren. “Maar dat laatste wordt waarschijnlijk een tienjarenplan”, vertelde ze. Ondanks haar succes in Duitsland wil ze geen promotietoer maken door het land. “Ik heb heel erge heimwee”, stelde ze. Toch is er wel iemand voor wie de voedingsdeskundige maar al te graag naar het buitenland zou vertrekken. “Ik zou zo graag eens op de bank willen zitten bij Oprah Winfrey.”

Behalve voor mensen met overgewicht zet de moeder van twee kinderen zich met haar Sonja Bakker Foundation in voor kinderen met ondergewicht in onder meer Mongolië en Sudan. Een deel van de opbrengst van haar boeken gaat naar de stichting.

De eerste editie van het driemaandelijkse blad ligt vanaf dinsdag in de winkel.

[Novum]