Amerikaanse glossy’s met Angelina Jolie op de cover vliegen over de toonbank. Dat blijkt uit een onderzoek naar de ‘meest waardevolle gezichten van sterren’.
Amerikaanse glossy’s met Angelina Jolie op de cover worden beter verkocht dan bladen met Nicole Richie of Jessica Simpson op de flap. Dat concludeert zakenblad Forbes in een jaarlijks onderzoek naar de ‘meest waardevolle gezichten van sterren’. Jolie stond in het door Forbes bekeken jaar op maar liefst dertig covers van bladen, die over het algemeen zeer goed verkochten.
Jolie bekleedt de eerste positie in Forbes’ lijst van lucratieve coverobjecten, die is samengesteld aan de hand van onder meer de verkoopcijfers en het aantal covers. Jennifer Aniston, de nummer één van vorig jaar, en wijlen Heath Ledger bekleden de tweede en derde positie in de ranglijst. Op vier, vijf en zes staan respectievelijk Jamie Lynn Spears, Richie en Simpson.
Voor het onderzoek bekeek Forbes in de twaalf maanden tot en met 30 juni de losse verkoop van de zes grootste Amerikaanse showbizzbladen: People, Star, Us Weekly, In Touch Weekly, Life & Style en OK!
Naast Ledger, die in januari overleed aan een fatale combinatie medicijnen, staat er slechts één andere man in de top tien van Forbes, Owen Wilson. De acteur haalde in de zomer van vorig jaar de voorpagina’s met een mislukte zelfmoordpoging. Dat beide heren door een dramatische gebeurtenis de covers haalden, is volgens Forbes veelzeggend. Showbizzbladen met mannen op de voorpagina verkopen over het algemeen slechter dan die met dames op de flap.
In de lijst van het zakenblad zijn ook twee peuters te vinden. Suri Cruise, de dochter van Tom Cruise en Katie Holmes, staat op nummer zeven. Hoewel ze nog geen 3 jaar oud is, verkocht ze meer bladen dan haar beroemde ouders. Ook Shiloh Jolie-Pitt, de dochter van Angelina Jolie en Brad Pitt, doet het goed in de kiosk. Het 2-jarige meisje staat op nummer negen.
[Novum]