Internationaal succes voor Red Mijn Vakantie

SBS 6 en Palm Plus hebben de formule van Red Mijn Vakantie verkocht aan zes Europese landen, waaronder Engeland. Dat gebeurde op de tv-beurs MipCom in Cannes.

SBS 6 en productiebedrijf Palm Plus hebben tijdens de televisiebeurs MipCom in Cannes de formule van het programma Red Mijn Vakantie verkocht aan geïnteresseerden in zes Europese landen. Het is de bedoeling dat het op de buis komt in België, Duitsland, Frankrijk, Engeland, Denemarken en Zweden.

“Red Mijn Vakantie bleek al snel een hit in Cannes”, laat producent Ruud van Breugel weten. “Het format is duidelijk en leent zich er uitstekend voor om omgezet te worden in een lokale variant.”

In Red Mijn Vakantie helpt Alberto Stegeman Nederlanders die tegen problemen aanlopen tijdens hun vakantie. Stegeman reist af naar de vakantiebestemming en probeert de vakantie alsnog te redden. Wekelijks keken gemiddeld 1,4 miljoen mensen naar het eerste seizoen van het programma, waarvan zondag de laatste aflevering werd uitgezonden.

[Novum]