John Lennon postuum in reclamespot

John Lennon maakt 28 jaar na zijn dood zijn opwachting in een reclamespot voor One Laptop per Child. Hij is met behulp van de computer weer tot leven gewekt.

John Lennon maakt 28 jaar na zijn dood zijn opwachting in een reclamespot voor One Laptop per Child (OLPC). Op het YouTube-kanaal van de Amerikaanse liefdadigheidsinstelling is het filmpje sinds vrijdag te bekijken. Op de bewerkte videobeelden lijkt het alsof de vermoorde zanger de kijker oproept de stichting te steunen.

In de gesproken boodschap wordt veelvuldig het woord ‘imagine’ gebruikt, de titel van Lennons bekendste nummer. “Jij kunt de wereld veranderen”, zijn enkele van de woorden die zijn beeltenis in de mond krijgt gelegd.

OLPC distribueert een speciaal ontworpen laptop in ontwikkelingslanden. De Amerikaanse stichting wil op die wijze bijdragen aan de educatie van kansarme kinderen. De computers gebruiken relatief weinig energie en maken in plaats van Windows gebruik van het gratis besturingssysteem Linux.

[Novum]