Victoria Beckham is zich erg bewust van haar imago als stijlicoon. “Als ik naar de supermarkt ga terwijl ik er niet uitzie, heeft dat invloed op mijn werk.”
Victoria Beckham is zich erg bewust van haar imago als stijlicoon. Dat vertelt de voormalige Spice Girl, die vorige week haar eigen jurkenlijn lanceerde, in het Amerikaanse tijdschrift Harper’s Bazaar. “Als ik naar de supermarkt ga terwijl ik er niet uitzie, heeft dat invloed op mijn werk. Ik moet een bepaald plaatje verkopen. En daarnaast vind ik het ook gewoon leuk me op te tutten.”
Haar jurkencollectie, die onder meer bij het Britse warenhuis Selfridges te koop is, is het laatste project van Beckham onder het label DVB (David en Victoria Beckham). Onder die naam zijn er ook al parfums, jeans en zonnebrillen op de markt. Daarnaast zijn Posh Spice en haar voetballende man het gezicht van de ondergoedlijn van Armani.
De 34-jarige brunette vertelt een rol te spelen als ze de deur uitgaat. “Ik laat mijn haar en make-up doen en wordt dan ‘Victoria Beckham’. Ik pas al mijn jurken, zoek er een handtas bij uit en doe een zonnebril op. Ik verander dan meteen in een bepaald persoon, het voelt bijna aan als een personage. En daar worden dan heel veel foto’s van gemaakt”, zegt ze. “Maar ik verlies me niet in mijn personage, het blijft oprecht.”
[Novum]