Ruim dertig BN’ers, onder wie Gerard Joling en Edwin van der Sar, hebben de oren van Mickey Mouse gepimpt. Zo halen ze geld op voor de stichting Doe Een Wens.
Mickey Mouse heeft zijn oren laten hangen naar BN’ers als Gerard Joling, Irene Moors en Edwin van der Sar. Op verzoek van de beroemde Disney-muis leefden meer dan dertig bekende Nederlanders zich uit op het pimpen en restylen van de oren van de tekenfilmfiguur en zijn vriendin Minnie Mouse. Met de gepimpte oren wordt geld opgehaald voor de stichting Doe Een Wens, die wensen laat uitkomen voor kinderen met een levensbedreigende ziekte.
Niet alleen tv-presentatoren, sporters en zangers hebben hun eigen creatie gemaakt van de oren, ook echte ontwerpers lieten zich gelden. Zo zijn er creaties van interieurdesigner Jan des Bouvrie, visagist Mari van de Ven en lingeriekoningin Marlies Dekkers.
De gepimpte oren van de BN’ers worden volgende week vrijdag gepresenteerd in Disneyland Parijs, een dag later zijn hun creaties te zien op een Nederlandse website van Disney. Nu al kunnen belangstellenden een sms sturen waarmee ze niet alleen kans maken op de gepimpte oren van hun favoriete BN’er en reizen naar het amusementspark, maar tegelijk 1,50 euro doneren aan Doe Een Wens. Ook gaat voor elk paar bewerkte oren één wenskind met familie gratis naar Disneyland Parijs, laat Disney weten.
Na de presentatie van de oren in Parijs worden de creaties van de BN’ers tentoongesteld in Nederland. Tussen 28 april en 10 mei zijn ze te zien op ‘een wel heel bijzondere locatie in hartje Amsterdam’, kondigt Disney aan. In de tweede helft van mei doet de expositie Den Haag aan.
Disneyland Parijs trapt met de actie een nieuw seizoen af: in april begint Mickey’s Magische Jaar. Het amusementspark opende in 1992 de deuren en trok sindsdien naar eigen opgave meer dan tweehonderd miljoen bezoekers.
[Novum]