Joop Braakhekke dreigt zoekmachine met rechtszaak

Joop Braakhekke dreigt vinden.nl voor de rechter te slepen als de zoekmachine niet stopt met het gebruik van de naam Joop Braaklekker in haar reclamecampagne. De televisiekok eist bovendien een schadevergoeding van 25 duizend euro, zo meldt de zoekmachine dinsdag.

Vinden.nl is onlangs een campagne gestart waarin naast Joop Braaklekker ‘bekende personen’ als Katja Buurman, Ali C en Joran in de Goot opduiken. Braakhekke zou via zijn advocaat hebben laten weten dat hij de reclame-uitingen, die onder meer zijn te vinden op de radio en in dagbladen, onrechtmatig vindt.

De zoekmachine is zich van geen kwaad bewust en weigert daarom de campagne stop te zetten. “Het is grappig bedoeld”, verklaart directeur van het bedrijf Jan-Willem Tusveld. “We gebruiken meerdere personages in onze campagne en iedereen begrijpt natuurlijk wel dat Joop Braakhekke hier zelf niets mee te maken heeft.” Braakhekke zelf was dinsdag niet bereikbaar voor commentaar. [Novum/Radio.NL]