Niet iedereen is te spreken over de geur van popdiva Beyoncé. Kledingmerk Abercrombie & Fitch is naar de rechter gestapt vanwege een conflict rondom de naam.
Niet iedereen is te spreken over de geur van popdiva Beyoncé. Vlak nadat bekend werd dat de ster haar eigen parfum gaat lanceren, is het Amerikaanse kledingmerk Abercrombie & Fitch naar de rechter gestapt. Het bedrijf is het niet eens met de naam die de ster mogelijk gaat gebruiken voor haar lievelingsaroma, bericht de BBC donderdag.
Het parfum van de ‘Single ladies’-zangeres draait om haar alter ego Sasha Fierce. Het kledingmerk heeft een eigen Fierce-parfumlijn. Coty, het parfumbedrijf dat de Beyoncé-geur uitbrengt, liet echter weten dat Sasha Fierce helemaal niet in de naam terugkomt.
Het kledingmerk vindt ook dat de zangeres met haar laatste album ‘I am…Sasha Fierce’ ten onrechte heeft meegelift op de reputatie van Abercrombie. De naam zou verwarrend voor de consument zijn. Het merk wil niet dat een ander de vruchten plukt van de veronderstelde reputatie van Fierce, waar het bedrijf naar eigen zeggen jarenlang aan gewerkt heeft. De naam is beschermd, en het bedrijf wil inbreuk hierop voorkomen.
[Novum]