SpongeBob trotseert crisisstemming

SpongeBob gaat zaterdag de strijd aan tegen de neerslachtige stemming vanwege de crisis, de Mexicaanse griep en de herfstregen. Het is namelijk Think Happy Day.

SpongeBob gaat zaterdag de strijd aan tegen de neerslachtige stemming vanwege de crisis, de Mexicaanse griep en de herfstregen. In het kader van de in het leven geroepen feestdag Think Happy Day reserveren 22 zenders in negen landen 24 uur voor SpongeBob. Het goedlachse stripfiguurtje is omgedoopt tot de ambassadeur van de opgewektheid.

De gele spons uit de kindertelevisieserie wordt in Nederland in het zonnetje gezet door de zenders Nickelodeon, Comedy Central, MTV en TMF. “Ons vergaat in crisistijden het lachen niet”, vertelde een manager van Nickelodeon. “We hopen dat het publiek onze boodschap oppakt: Think Happy.”

Alle zenders besteden op eigen wijze aandacht aan het immer vrolijke stripfiguurtje uit de onderwaterwereld. Bij Comedy Central staan bijvoorbeeld de geruchten rondom de kinderserie centraal. Zo wordt onderzocht of SpongeBob eigenlijk travestiet is. Ook het vermeende drugsgebruik van stripfiguur Mr. Crabs wordt onder de loep genomen bij de zender.

[Novum]