Homo-editie Linda marketingactie van het jaar

Linda de Mol is wederom in de prijzen gevallen. De editie L’Homo van haar tijdschrift Linda werd donderdag uitgeroepen tot ‘beste marketingactie van het jaar’.

Linda de Mol is wederom in de prijzen gevallen. De speciale editie L’Homo van haar tijdschrift Linda kreeg donderdag tijdens de uitreiking van de Mercur tijdschriftprijs de titel ‘beste marketingactie van het jaar’. Eerder dit jaar won De Mol de Gouden Televizier Ring voor de dramaserie Gooische Vrouwen.

Het blad, speciaal gericht op homo’s, kwam in maart uitgebreid in het nieuws toen presentator Arie Boomsma tijdelijk werd geschorst door zijn werkgever EO. Boomsma stond in het blad met een voor de evangelische omroep iets te pikante fotoshoot. De Mol en haar collega Jildou van der Bijl grepen mis in de categorie ‘hoofdredactrice van het jaar’. Daarin ging Franska Stuy van Libelle er met de eer vandoor.

De hoofdprijs, voor het beste tijdschrift van het jaar, ging naar Quest. Een populair-wetenschappelijk blad dat volgens de jury ‘creatief en commercieel succes’ combineert.

[Novum]