The Voice kruipt langzaam richting drie miljoen

The Voice of Holland blijft populair. De kijkcijfers van de derde reeks van de show kruipen naar het gemiddelde van het tweede seizoen, zo’n drie miljoen.

The Voice of Holland blijft onverminderd populair. De kijkcijfers van de derde reeks van de talentenjacht kruipen naar het gemiddelde van het tweede seizoen, zo’n drie miljoen. Vrijdagavond stemden bijna 2,9 miljoen Nederlanders af op The Voice, blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek.

Daarmee doet The Voice of Holland het beter dan vorige week, naar de eerste aflevering keken ruim 2,7 miljoen mensen. Ook de coaches staan versteld van het grote aantal kijkers. “Kijkcijfers weer niet normaal”, twittert Marco Borsato. “The Voice rocks!”

Net als vorige week legt de concurrentie het af tegen The Voice. De finale van De Slimste Mens bleek het best opgewassen tegen de talentenjacht. De overwinning van schrijver en cabaretier Arjen Lubach werd gevolgd door ruim 1,1 miljoen Nederlanders.

Na The Voice werden het achtuurjournaal en Goede Tijden, Slechte Tijden het best bekeken. Het journaal trok met ruim 1,8 miljoen kijkers bijna een miljoen minder belangstellenden van The Voice, de herhaling van de zomercliffhanger van GTST kluisterde ruim 1,4 miljoen Nederlanders aan de buis.

[Novum]