Search
Close this search box.

Spotje Barbie voor Belastingdienst ‘zorgwekkend’

De spot die Barbie heeft opgenomen voor de Belastingdienst zorgt voor ophef wegens haar reputatie. Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt vindt de spot ‘zorgwekkend’.

De reclamespot die Barbie heeft opgenomen voor de Belastingdienst zorgt voor ophef. Veel mensen spreken schande van de keuze vanwege de reputatie van de realityster. Vorige week werd haar man Michael nog gearresteerd op verdenking van het aanschaffen van een automatisch vuurwapen en handel in verdovende middelen.

Ook de politiek heeft zich inmiddels gemengd in de discussie. Pieter Omtzigt, Tweede Kamerlid van het CDA, vindt de spot ‘een verkeerd signaal’ en ‘zeer zorgwekkend’. “Een totaal verkeerd voorbeeld”, aldus de politicus woensdag tegenover RTL Boulevard.

De Belastingdienst doet de spot af als ‘een commercial met een knipoog’. “Bij de inhuur van BN’ers door de Belastingdienst wordt wel een check uitgevoerd via openbare bronnen, zoals Google. Daarbij wordt voornamelijk gekeken of ze in het verleden een fiscaal delict hebben gepleegd.”

De manager van Barbie ziet het probleem ook niet. “Ik dacht zeker niet: zijn ze helemaal gek geworden?”, zei hij. Hij denkt dat de Belastingdienst vooral voor haar heeft gekozen ‘om meer mensen te bereiken’.

[NOVUM]