Stop reclamespot Barbie ‘bijzonder teleurstellend’

Barbie’s manager vindt het ‘bijzonder teleurstellend’ dat een reclamespot met haar niet meer wordt uitgezonden. De Belastingdienst besloot dat vanwege de ophef.

De manager van Barbie vindt het ‘bijzonder teleurstellend’ dat de reclamespot die de realityster opnam voor de Belastingdienst niet meer wordt uitgezonden. De instantie trok het radiospotje terug nadat er ophef was ontstaan over de samenwerking tussen de Belastingdienst en Barbie, die geen ongeschonden reputatie heeft.

“Om het nu terug te trekken is heel betreurenswaardig”, laat manager Jake Hampel donderdag weten aan Novum Nieuws. Hij vindt het jammer dat de Belastingdienst zich heeft ‘laten leiden’ door reacties, maar heeft ‘respect’ voor het besluit. “Ik begrijp wel hun standpunt.”

De Belastingdienst laat zelf weten dat de spot bedoeld was met een knipoog. “Maar het is niet de bedoeling dat een radiocommercial onderwerp van discussie wordt”, licht een woordvoerder toe. Daarop werd besloten het spotje, dat sinds afgelopen weekeinde werd uitgezonden, niet meer uit te zenden. Hoeveel het spotje heeft gekost, wil de woordvoerder niet zeggen.

Barbie werd begin dit jaar veroordeeld tot een taakstraf wegens een vechtpartij. Haar man Michael werd vorige week nog gearresteerd op verdenking van het aanschaffen van een automatisch vuurwapen en handel in verdovende middelen. CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt noemde de spot ‘een verkeerd signaal’ en ‘zeer zorgwekkend’.

[NOVUM]