Britse media in trek door koninklijke baby

Media in Groot-Brittannië spinnen garen bij de geboorte van een nieuwe troonopvolger. De site van de Daily Mail vestigde een bezoekersrecord met berichtgeving.

Media in Groot-Brittannië kunnen zich verheugen in veel belangstelling door de geboorte van een nieuwe troonopvolger. De website van de Daily Mail vestigde een bezoekersrecord met berichtgeving rondom de royal baby en speciale tv-programma’s trekken miljoenen kijkers.

Zo stemden dinsdagavond zo’n zeven miljoen Britten af op een show van ITV, waarin de eerste beelden van het maandag geboren prinsje te zien waren. De commerciële zender versloeg concurrent BBC, schrijft The Hollywood Reporter. Hoeveel kijkers BBC wist te trekken met het vertrek van prins William en Kate, is niet bekend.

Ook de Britse kranten scoren met het prinsje, dat derde in lijn van troonopvolging is. Maandag trok de site van de Daily Mail bijna 10,6 miljoen unieke bezoekers. Nooit eerder wist de krant zo veel verkeer naar zijn site te genereren. Ook The Sun, The Guardian en Daily Telegraph trokken meer bezoekers dan normaal. In totaal werden sites van Britse nieuwsmedia op de geboortedag van de prins van Cambridge 94 miljoen keer bezocht.

De kranten pakten dinsdag en woensdag groot uit met berichten over het nog naamloze prinsje. The Sun doopte zich dinsdag voor een dag om tot The Son en plaatste woensdag een grote foto van het kind op de voorpagina met de kop The Fresh Prince. The Times, Daily Mail en Daily Mirror kozen voor een foto van de eerste ‘koninklijke zwaai’ van het prinsje. Toen William en Kate het kereltje aan de wereldpers presenteerden, kwamen zijn handjes even boven het witte dekentje uit.

[NOVUM]