Ruzie Miley Cyrus en Sinead O’Connor duurt voort

Miley Cyrus en Sinéad O’Connor zijn verwikkeld in een verhitte woordenwisseling op internet. Laatstgenoemde zwengelde de bonje woensdag aan met een open brief.

Miley Cyrus en Sinéad O’Connor zijn verwikkeld in een verhitte woordenwisseling op internet. Laatstgenoemde zwengelde de bonje woensdag aan met een open brief op haar facebookpagina, waarin ze de Amerikaanse zangeres liet weten dat het niet ‘cool’ is om ‘naakt te zijn en mokers te likken in je video’s’. De Ierse singer-songwriter doelde op de clip bij Cyrus’ single Wrecking Ball.

Cyrus was daar niet van gediend en wees via Twitter op een reeks warrige berichten die O’Connor enkele jaren geleden plaatste tijdens een labiele fase in haar leven. Ook plaatste ze een afbeelding van de singer-songwriter uit 1992, waarop te zien is dat de zangeres een foto van de paus verscheurt.

Enkele uren later reageerde O’Connor furieus in een tweede open brief. “Miley… werkelijk? Mij aanvallen is nog dommer dan je gedragen als een prostituee in de naam van feminisme”. Ze liet verder weten niet te begrijpen waarom Cyrus de ‘spot drijft met psychische stoornissen’. Tot slot beet O’Connor de zangeres toe dat het verscheuren van de foto van de paus geen blijk was van gekte, maar een protestactie tegen het wegmoffelen van kindermisbruik door het Vaticaan.

“Sinead. Ik heb geen tijd om een open brief te schrijven want ik presenteer deze week Saturday Night Live”, reageerde Cyrus weer in een tweet. “Dus laat in je volgende brief maar weten of je me wilt ontmoeten voor een gesprek.”

O’Connor waarschuwde de 20-jarige Cyrus in haar eerste open brief voor ‘seksuele exploitatie door muziekindustriebonzen die verder schijt aan haar hebben’. In de video bij het nummer Wrecking Ball zwaait ze naakt rond op een sloopkogel en likt ze een moker. De zangeres heeft laten doorschemeren dat ze was geïnspireerd door O’Connors clip bij Nothing Compares 2 U uit 1990. De singer-songwriter was daarin huilend in close-up te zien.

[NOVUM]