Coldplay heeft tijdens zijn wereldtournee meer dan vier miljoen pond uitgegeven aan lichtgevende polsbandjes. De bandjes werden tijdens concerten uitgedeeld.
Coldplay heeft tijdens zijn wereldtournee meer dan vier miljoen pond uitgegeven aan lichtgevende polsbandjes. De bandjes in verschillende kleuren werden tijdens concerten uitgedeeld en konden door signalen licht geven, flikkeren en knipperen, schrijft de Britse krant Daily Mirror.
De tournee, die plaatsvond van oktober 2011 tot december 2012, was naar aanleiding van Coldplays vijfde studioalbum Mylo Xyloto. De band verdiende naar verluidt 35 miljoen pond aan de toer en gaf meer dan een miljoen uit aan de set, 950 duizend pond aan hotels en honderdduizend pond aan catering. Daar bovenop kwamen nog de kosten voor de ‘Xylobands’.
“Coldplay wilde met deze tournee zijn fans op de eerste plaats zetten en iets teruggeven. Dat betekent dat er niet is bespaard op dingen als het ontwerp van de set, techniek, licht en het weggeven van polsbandjes die drie dollar per stuk kostten”, legt een ingewijde uit. “Als fans vijftig pond voor een kaartje betalen hebben ze recht op een goede en spectaculaire show. Het is tegenwoordig niet meer genoeg om in een mooie outfit op het podium op en neer te springen.”
[NOVUM]