Q The Beat zendt uit op FM (27-3-2001)

Q The Beat breidt zijn acties richting de politiek uit. Nog maar net is een handtekeningenactie gestart, die de politiek ervan moet overtuigen terug te vallen op haar oude plannen van de veiling, nu al zijn er enkele tienduizenden handtekeningen binnen, die aanstaande woensdag officieel aan staatssecretaris De Vries van Verkeer & Waterstaat zullen worden aangeboden. Ook worden de handtekeningen aan de mediaspecialisten van de 3 regeringspartijen gepresenteerd.

Vanaf afgelopen maandagavond zijn de Q The Beat uitzendingen in de regio Alkmaar te beluisteren zijn op de 97,2 FM. Hiermee wil Q The Beat aangeven dat zij onder dezelfde voorwaarden opereert als de nu al op de FM uitzendende commerciële omroepen.

MediaMatters heeft van het Commissariaat voor de Media een vergunning om haar programma Q The Beat ten gehore te brengen en heeft een vergunning van het ministerie van OC&W voor het plaatsen van FM zenders. MediaMatters heeft op eigen kracht een aantal FM frequenties gevonden, die nu tot uiting komen in het ZERO BASE en hier ook voor betaald. Dit zijn precies die voorwaarden, waarop nu alle FM commerciële, zoals bijvoorbeeld SKY en 538 al uitzenden. Q The Beat stelt dat dus ook te mogen.

Had Q The Beat dit anderhalf jaar eerder gedaan en niet netjes gewacht op de veiling, dan hadden zij dezelfde status gehad als haar collega’s nu op de FM en hadden zij nu eveneens een FM frequentiepakket in de schoot geworpen gekregen.

De kwaliteit van de FM uitzending van Q The Beat zal nog wel die van AM zijn, daar de verbindingen nog niet toereikend zijn om op FM kwaliteit uit te zenden. Hieraan wordt nog gewerkt. Het station wil hierop echter niet wachten, want wachten heeft Q The Beat nog nooit iets opgeleverd!.

Met de handtekeningenactie en de FM uitzendingen hoopt Q The Beat het signaal aan de politiek af te geven, dat het station geen ‘nieuwkomer’ is, zoals door de Commissie Bouw in haar rapport gesteld, maar een omroep die al jaren wacht op een FM etherfrequentie, die haar door de politiek is beloofd en die zij dan ook wil ontvangen. (M)

FREQUENTIE Q THE BEAT IS OPGESPOORD DOOR HAPPY RADIO !
Q-the beat dat zins kort in handen is van Media Matters blijkt over een ruime fantasie te beschikken.

De frequentie waarop men beweert uit te zenden is 3 jaar geleden door “Happy Radio” op gespoord en destijds na de publicatie in de staatscourant van de minister ook ingediend.

R&R advertising, de vorige handelsnaam van Media Matters trachtte destijds middels MAX FM een zendvergunning te krijgen via de FM. Dat is toen niet gelukt. Wel verkreeg men een AM frequentie, maar men was klaarblijkelijk niet in staat een programma te brengen middels deze frequentie.

Indien men daadwerkelijk de uitzendingen via deze frequentie start zal Happy radio serieus overwegen onmiddellijk rechtsmaatregelen te nemen. (Happy Radio / 27-3-2001)