Het tv-programma Radar ‘beloont’ elk jaar de meest irritante reclames. Het consumentenprogramma van de Tros heeft maandagavond de winnaars van de vijf genomineerde reclames en de vijf genomineerde bekende Nederlanders voor de Loden Leeuw 2013 bekendgemaakt. De winnaars zijn: Bonprix en Maarten van der Weijden.
Meest irritante BN’er
De Loden Leeuw voor de ‘meest irritante BN’er in een reclame’ ging dit jaar naar zwemmer Maarten van der Weijden voor zijn filmpje van zorgverzekeraar Menzis. Hij kreeg 25.2% van de stemmen.
Meest irritante commercial
Bonprix won, met twee dames die de boel kort en klein slaan omdat ze dezelfde outfit hebben, een Loden Leeuw in de categorie ‘meest irritante commercial van 2013’. Bonprix keeg 25% van alle stemmen.
Hieronder een overzicht van alle genomineerden.
Genomineerden 2013: Meest Irritante Commercial
– Bonprix met twee dames die de boel kort en klein slaan omdat ze dezelfde outfit hebben. (25%)
– Vanish Oxi Action in een oubollige, slecht nagesynchroniseerde reclame over wasmiddel. (23,4%)
– Volkswagen waarbij een irritant blaffend hondje een auto nadoet. (20,8%)
– Yogi met een boerende kater die een yoghurtdrankje aanprijst.
– Dubbelfrisss met een zeer dubbelzinnige reclame voor een drankje.
Genomineerden 2013: Meest Irritante BN’er in een Commercial
– Maarten van der Weijden, de Olympisch Kampioen presenteert met gezwollen stem voor Menzis. (25,2%)
– Sylvie Meis die in de reclame voor Hunkemöller wel heel erg blij is met zichzelf. (22,8%)
– Ali B die de directie van T-Mobile de les leest, is hij nou zo slim of zijn zij nou zo dom? (20,3%)
– Ronald Koeman die heel interessant doet, maar gewoon een bordje rodekool uit een potje eet van Hak.
– Bram Moszokowicz die zichzelf op de hak neemt voor Robijn door zijn blazoen weer op te poetsen.
Winnaars voorgaande jaren
De award voor de meest irritante reclames is een initiatief van Radar, dat de prijzen in beide categorieën uitreikt. Het is de 12de keer dat de trofee uitgereikt wordt. In totaal is ruim 75.000 keer gestemd. Antoinette Hertsenberg reikte de prijzen uit.
Tot de voormalige winnaars behoren Zalando, Postal Gold, Hi en Specsavers. Reclamemakende BN’ers die in voorgaande jaren het loden beeldje op hun schoorsteenmantel hebben mogen zetten, zijn onder anderen Patricia Paay Johan Derksen, Frans Bauer, Joop Braakhekke en Louis van Gaal. [Radiowereld.NL]