Klachten over ontvangst TV West en RTV Utrecht na zenderwijziging

Bij Omroep West komen steeds meer klachten binnen van Ziggo-abonnees die problemen hebben met de ontvangst van Omroep West. De overgang zelf verliep bij de meeste tv-kijkers vlekkeloos, de ontvangst is er echter in sommige gevallen flink op achteruit gegaan.

Ziggo vroeg de afgelopen weken aan zijn abonnees om hun tv opnieuw in te stellen. Dit had te maken met de overname door UPC. ‘Alle zenders werken goed, behalve die van Omroep West‘, schrijft een kijker van de regionale omroep. Ziggo zegt in een reactie tegen Omroep West dat er enkele honderden klachten zijn binnengekomen.

Omroep West: “Mensen die last hebben van een storing kunnen het beste contact opnemen met Ziggo. ‘Ze krijgen dan een nieuwe kabel. Als dat niets oplost komt er een monteur langs’, zegt een woordvoerder van de kabelmaatschappij.”

RTV Utrecht
Naast Omroep West hebben ook veel kijkers van de regionale publieke zender RTV Utrecht veel last van slecht ontvangst. Het beeld stoort en valt af en toe weg. Ook de problemen in de provincie Utrecht zijn vorige week ontstaan toen kabelmaatschappij Ziggo samenging met UPC en de zenderindeling werd aangepast. Ook veel andere zenders geven problemen.

Inmiddels hebben veel mensen ook geklaagt bij de Consumentenbond. Het omzetten van de zenders is goed verlopen, zegt de Consumentenbond, maar daarna begonnen de problemen voor veel Ziggo-abonnees. “Ziggo heeft de verantwoordelijkheid om die problemen op te lossen“, zegt een woordvoerster van de Consumentenbond. “We verwachten dat ze mensen daar zoveel mogelijk tegemoet in komen.”

De problemen met de ontvangst van televisiezenders in de provincie Utrecht zijn mogelijk het gevolg van de uitrol van 4G-netwerken. Dat zegt het Agentschap Telecom, die daar eerder onderzoek naar deed. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten