De landelijke non-stopzender Sky Radio gaat zich vanaf maart nieuw positioneren. Daarbij hoort een nieuwe slogan: Your Favorite Playlist. Dit maakte Uunco Cerfontaine, Station Director Sky Radio, afgelopen week bekend tijdens de SRG Live update 2016.
De transitie heeft ervoor gezorgd dat het marktaandeel van Sky gestegen is in de doelgroep vrouwen 20-34 jaar. Ook de publieksamenstelling in de groep 20-49 jaar is veranderd en meer in balans.
Dit jaar wordt ook MyRadio nieuw leven ingeblazen onder de naam Sky Radio Xtra. Eind vorig jaar werd de stekker getrokken uit MyRadio. Het doel is om in de toekomst op maat gemaakte playlisten te genereren voor elke stemming of situatie. In eerste instantie zal Sky Radio Xtra een gratis platform zijn, maar later wordt dit mogelijk betaald. Luisteraars kunnen dan kiezen uit een gratis versie met reclame of een betaalde versie zonder reclame.
Met de lancering van nieuwe diensten is ook besloten om Sky Radio nieuw te positioneren. Dit geldt zowel voor de reguliere etherversie als de online themakanalen.
“Sky Radio is altijd een playlist generator geweest,” aldus Uunco Cerfontaine. “Passend naar dit uitbouwen online is de positionering dat Sky altijd Your Favorite Playlist is. Dit thema ga je vanaf maart ook on-air horen.”
Luister hieronder naar hoe de vormgeving van Sky Radio vanaf maart klinkt. [Radiowereld.NL]