De radiocommercial ‘Overgewicht’ van Suzuki Baleno is de eerste genomineerde voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. In juni volgend jaar wordt de winnaar van de publieksprijs bekendgemaakt.
De radiocommercial is onderdeel van een serie van drie. Sandra Baars, marketing en communicatie manager van Suzuki: “We waren blij verrast dat het RAB ineens met deze prijs op de stoep stond en we zijn uiteraard erg blij met de erkenning van de consument. We zien dat radio zeer goed werkt voor het genereren van traffic naar de dealer en de website.”
Liedewij Hentenaar, directeur RAB: “Uit onderzoek weten we dat radio goed werkt in het aangaan van een vertrouwensrelatie met potentiele kopers. Voor automerken van groot belang. We zijn dan ook heel gelukkig dat Suzuki een mooie radiocommercial heeft gemaakt die goed in het gehoor ligt bij de circa 13 miljoen wekelijkse radioluisteraars.”
Radio Advertising Awards
Het RAB (Radio Advies Bureau), de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations, organiseert in het voorjaar van 2017 de uitreiking van de Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs een van de Awards is. Voor deze prijs worden tien voorrondes gehouden waarin steeds tien radiocommercials worden beoordeeld.
De totale steekproef is representatief voor de Nederlander van 13 tot 64 jaar op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie heeft plaatsgevonden van 2 tot en met 7 augustus 2016. Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voert in opdracht van RAB dit panelonderzoek naar de beste radiocommercial uit. De komende maanden zullen de andere genomineerden worden gekozen door het Nederlands publiek. [Radiowereld.NL]