Het consumentenplatform Radar krijgt eigen radioprogramma op Radio 1 naast het tv-programma. ‘Radar Radio’ is vanaf zaterdag 14 januari 2017 te horen van 15.00 tot 16.00 uur. Presentator Mischa Blok kijkt in het programma met een kritische blik naar consumentenzaken. Daarbij wordt ook de confrontatie met bedrijven en overheden niet geschuwd.
Radar Radio reikt in haar eerste uitzending, op zaterdag 14 januari 2017, de ‘Loden Radioleeuw‘ uit.
Welke radioreclame is de grootste oorwurm en wordt door de luisteraar als meest irritante radioreclame beschouwd?
Luisteraars kunnen vanaf nu alle radioreclames nomineren en vanaf 12 december stemmen op hun favoriet op Lodenleeuw.nl.
Mischa Blok: “Ik beschouw het als een eer om op zo’n sterk merk als Radar te mogen voortborduren. Ik kijk er enorm naar uit om live in gesprek te gaan met luisteraars, hun persoonlijke ervaringen te horen en voor hen op te komen indien nodig.
Radar Radio moet een betrokken, informatief en spraakmakend programma worden waar luisteraars zich altijd gehoord voelen.”
Mischa Blok
Mischa Blok was nieuwslezer bij ANP en BNR Nieuwsradio en verslaggever/samensteller bij ‘Tros In Bedrijf’. In 2011 won ze de RadioLab-prijs voor ‘Dit is Radio 1’. De afgelopen drie jaar was ze verslaggever bij Radio EenVandaag.
Daarnaast heeft zij verschillende Radio 1-programma’s gepresenteerd, zoals ‘De Radio 1 Audiotrip’, ‘De Kwartiermakers’ en ‘Tussen Droom en Daad’ en ‘Trending Vandaag’ en maakte ze radiodocumentaires, onder andere over haar eigen adoptie. [Radiowereld.NL]