De recente overname van Wild Hitradio heeft voor een ware leegloop bij het Noord-Hollandse radiostation gezorgd. Na Barry Brand hebben onder andere ook Nick Velderman, Rick Waltmann en Stefan Brau hun vertrek aangekondigd.
Onrust
Inmiddels blijkt uit gegevens van de Kamer van Koophandel dat het radiostation inderdaad is overgedragen aan Emons Media Holding B.V. Het nieuws heeft voor flink wat onrust onder het personeel gezorgd.
Donderdagmiddag werd al bekend dat Barry Brand per direct het station gaat verlaten. Inmiddels hebben ook Nick Velderman, Rick Waltmann, Stefan Brau, Dick Liefting, Almer Veenendaal en Peter Hanegraaf hun vertrek aangekondigd, waardoor de programmering zo goed als leeg is.
Velderman is vrijdag voor het laatst te horen in de ochtend op Wild Hitradio. Op Facebook schrijft hij: “Wat 3 jaar geleden begon als een spannend en “Wild” avontuur eindigt morgen. Ik maak namelijk morgen voor de laatste keer de ochtendshow op Wild FM Hitradio, daarna neem ik afscheid van dit prachtige radiostation waar ik zo veel tijd, plezier en energie in gestoken heb.
Het is een feit dat ik het de laatste week ontzettend moeilijk heb gehad en een overwogen keus heb gemaakt. Afgelopen week is Wild FM Hitradio namelijk overgenomen door een andere eigenaar zoals wellicht bekend.
Ik mocht blijven bij dit radio station maar wil benadrukken dat ik zelf de keus heb gemaakt om te vertrekken. (Ook omdat ik vind dat je op je hoogtepunt moet stoppen) Ik wens uiteraard de nieuwe eigenaar veel geluk en succes toe met dit prachtige radiostation. Een radio station waar ik binnen kort geen deel meer van uit maak. Op naar een nieuw radio avontuur.”
Emons Media Holding B.V.
Hoeveel Emons Media Holding B.V., de nieuwe eigenaar van Wild FM Hitradio, heeft betaald aan durfinvesteerder Hans Kortlevers wilde Bas Emons niet vertellen.
Emons zegt wel alle aandelen van Kortlevers te hebben overgenomen, de overige 30% zijn nog steeds in handen van Henk Zeeman en Koen van Tijn volgens Emons.
Over de toekomst van het regionale radiostation is Bas Emons niet echt duidelijk. “Alles blijft hetzelfde, ook het format van het radiostation”. Echte plannen heeft de nieuwe eigenaar nog niet. “Maar een goed sales apparaat is wel fase 1, dat wil ik een keer goed aanpakken”, aldus Emons. “Ik wil er zakelijk een succes van maken”. [Radiowereld.NL]
Foto: Nick Velderman