Video’s van Zoom.in op MSN Video

Zoom.in en Microsoft Advertising Nederland hebben een overeenkomst bereikt over de verkoop door Zoom.in van online video advertising op de website van MSN in Nederland. Tegelijkertijd krijgt MSN toegang tot alle video content welke Zoom.in produceert en kan alle content publiceren op haar websites. In totaal gaat het om een uniek bereik van meer dan 1,5 miljoen en een bruto bereik van 10 miljoen kijkers.

Partijen verwachten dat dit bereik door de samenwerking zal groeien naar een bruto bereik van tenminste 15 miljoen kijkers per maand.

“Deze samenwerking is marktbepalend”, aldus Zoom.in Sales Manager Michiel Plugge, “want als deze grote marktleiders voor adverteerders een kwalitatieve doelgroep in het juiste video umfeld bereiken, neemt de adverteerderwaarde van de online videomarkt significant toe. Adverteerders gaan hiervan profiteren.”

Zoom.in begint per direct met de verkoop door de MSN binnen de doelgroeppakketten van Zoom.in aan te bieden. De totale beschikbare voorraad stijgt hiermee naar 54 miljoen impressies per maand met een STIR-gebaseerd uniek bereik van 3,6 miljoen (26,8% van Nederland 13+). Zoom.in biedt de video advertising aan als preroll, overlay en preload.

Volgens Arno Lubrun, Director van Microsoft Advertising Nederland, wil MSN haar bezoekers een state of the art video beleving geven. “Daarmee willen wij het bereik in online video significant laten groeien. Met Zoom.in als content leverancier kunnen we dat samen realiseren en ook met branded content nieuwe wegen inslaan voor onze adverteerders.  Het succes en het marktleiderschap van Zoom.in op deze markt is een belangrijke reden voor ons om deze samenwerking aan te gaan,” aldus Arno Lubrun. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten