Discovery Networks, moedermaatschappij van mannenzender Discovery Channel en vrouwenzender TLC, beleefde een recordmaand in mei. Discovery Networks zag haar totale marktaandeel in de doelgroep 20-49 in mei groeien met 29% naar 3,8% (t.o.v. dezelfde periode in 2011). Hiermee realiseert de zendergroep de beste maandscore sinds januari 2009.
Dit is mede te danken aan de thema-avond ‘Trouwen’ voor TLC met een marktaandeel van 2,1% in de doelgroep Vrouw 20-49. Ook de introductie van de ‘Discovery Helden’ en het veilinggenre op Discovery Channel resulteren in een groei van 23% (Man 20-49 jaar) in vergelijking tot mei 2011.
TLC beleeft beste maand
In de doelgroep Vrouw 20-34 is TLC in mei uitgekomen op een marktaandeel van 2,0%. Ook in de doelgroep Vrouw 20-49 heeft TLC met 1,5% marktaandeel een recordmaand gerealiseerd sinds de lancering. TLC, dé non-fictie en entertainment zender voor vrouwen, was daarmee de 11e zender van Nederland.
De zender is sinds de introductie in juli 2011 de meest selectieve vrouwenzender van Nederland. In mei wist de zender in totaal 5,6 miljoen kijkers te bereiken (6+).
Discovery Channel groeit met 23% t.o.v. mei 2011
In dezelfde periode wist Discovery Channel, dé mannenzender van Nederland, in de doelgroep Man 20-49 met 23% te groeien naar een marktaandeel van 3,9% (all day). In de doelgroep jonge mannen (20-34) wist de zender zelfs 4,6% te behalen (+21%). Discovery Channel was daarmee de 9e zender van Nederland. 70% van de mannen tussen 20 en 34 jaar vond in mei de weg naar Discovery Channel.
Discovery Networks groeit 29% in doelgroep 20-49
Discovery Networks heeft ruim 10 miljoen kijkers bereikt in mei. Daarnaast zag Discovery Networks haar totale marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar met 29% groeien naar 3,8% (t.o.v. dezelfde periode in 2011). In de jonge doelgroep 20-34 jaar is het marktaandeel van Discovery Networks in mei uitgekomen op 4,2%, een groei van 19%. In prime time groeide het gezamenlijke marktaandeel in deze doelgroep met 42% naar 2,6%. [Radiowereld.NL]