Het Tijdschrift voor Marketing presenteert deze week het tweede Interbrand-onderzoek naar de sterkste mediamerken van Nederland. Welke mediamerken gebruikt de Nederlander en welke Nederlandse merken slagen erin de consument aan zich te binden? Dit jaar laat de lijst een aantal verrassende verschuivingen zijn. En een nieuwe nummer 1: RTL4.
De hele lijst staat in het aprilnummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt. Hieronder de Top 10 van Nederlandse mediamerken (tussen haakjes: 2010)
1. RTL4 (2)
2. Nederland 1 (-)
3. SBS6 (1)
4. Hyves.nl (4)
5. Nederland 3 (-)
6. Net5 (7)
7. Nu.nl (5)
8. Veronica (8)
9. Radio2 (21)
10. RTL5 (15)
De lijst toont een aantal interessante veranderingen ten opzichte van vorig jaar. De nummer één van 2010 (SBS) is naar de derde plaats gezakt, terwijl de nummer twee van vorig jaar – RTL4 – de lijst aanvoert. Daarnaast zijn dit jaar voor het eerst de zenders Nederland 1, 2 en 3 in het onderzoek meegenomen. Buitenlandse merken (zoals Facebook) zijn buiten het onderzoek gelaten. [Radio.NL/Adformatie]