Zaterdag is het World Television Day 2015

Zaterdag is het World Televison Day, zoals uitgeroepen door de Verenigde Naties in 1996. Voor de derde keer bundelen op 21 november de Europese Broadcast (EBU), Vereniging van commerciële televisie in Europa (VCT) en EGTA, de vereniging van TV sales houses hun krachten om deze dag te vieren.

Ook de lokale TV marketingorganisaties als Spot haken hierop in. Thema van dit jaar is Millennials.

Speciaal voor deze dag is een video van 30 seconden gemaakt, waarin de rol van TV in de levens van jongeren in de schijnwerper wordt gezet. Deze clip is te zien op TV-zenders in Europa, Azië, Canada, VS en Australië. Om hun liefde voor televisie te vieren, worden kijkers aangemoedigd om #WeloveTV en #WorldTVDay te gebruiken op 21 november.

Spot, het Nederlandse marketingcentrum voor TV-reclame, besteedt zaterdag via haar communicatiekanalen ook aandacht aan het medium TV. De bij Spot aangesloten Nederlandse TV-zenders zenden deze dag ook de clip uit.

In Spot participeren de volgende organisaties: Ster, Discovery Networks Benelux, ORN, RTL Nederland, FOX International Channels, AT5, SBS Broadcasting, Disney Channels Benelux, VIACOM International Media Network Benelux, NBCU, Eurosport, A&E Networks en Sport1 [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten