Bert Habets is omroepman van het jaar

Bert Habets is donderdag in Studio 21 op het Mediapark in Hilversum uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar door de redactie van Broadcast Magazine. Vorig jaar ging deze prijs (geen publieksprijs) naar Matthijs van Nieuwkerk en daarvoor naar John de Mol. De mediamagnaat won de prijs eerder in 1999 en 2005.

Habets (43) heeft zijn verkiezing niet alleen te danken aan het voortdurende en zich vernieuwende succes van RTL als zenderbedrijf, maar vooral ook vanwege zijn strategische zetten het afgelopen jaar – of zoals hij dat zelf noemt: “Piketpalen slaan voor de toekomst” – met name als het gaat om video on demand.

Zo lanceren de publieke omroep, RTL en SBS binnenkort NLziet, een gezamenlijke abonnementsdienst voor de drie online platforms NPO Plus, RTL XL en KIJK. Daar kunnen (reclamevrij) tv-series, films, reality, documentaires en shows van de Nederlandse televisie eenvoudig worden bekeken tot 365 dagen na uitzending. Het initiatief daarvoor kwam van Habets, die bovendien met de acquisitie van Videoland een belangrijke stap zette in de digitale, online ontwikkeling van RTL.

Bert Habets: “Ik vind het vooral een enorme eer. Als je het hele rijtje ziet met mensen van naam en faam in deze sector, ook uit het verleden, dan ben ik natuurlijk zeer vereerd dat ik me bij hen mag scharen.”

De prijs, een kunstwerk genaamd de Mediascope, werd voor de 23e keer uitgereikt. Eerdere Omroepman/vrouw van het Jaar waren achtereenvolgens: Boudewijn Paans, Aart Geurtsen, Freddy Thyes, Lejo Schenk, Paul Witteman, Fons van Westerloo, Joop van den Ende, Burny Bos, John de Mol, Frits Barend & Henk van Dorp, Arthur Valkieser, Cathy Spierenburg, Peter R. de Vries, Gerard Timmer, John de Mol, Paul de Leeuw, Ton F. van Dijk, Tina Nijkamp, Linda de Mol, Erland Galjaard, John de Mol en in 2012 Matthijs van Nieuwkerk. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten