Radioreclamebestedingen 104,8 miljoen in eerste helft 2017

Het Radio Advies Bureau heeft de radioreclame-omzet van het eerste half jaar van 2017 bekendgemaakt. De netto radioreclamebestedingen kwamen uit op 104,8 miljoen euro; 45,9 in het eerste kwartaal en 58,9 in het tweede kwartaal.

Dit is nagenoeg gelijk aan de omzet van vorig jaar (-1%). De bestedingen bestaan uit spotreclame (99,7 miljoen) en non-spot bestedingen (5,1 miljoen).

De top 3 branches die het meest in radioreclame investeren zijn retail op 1, transport staat op de tweede plaats en financiële dienstverlening is de derde grootste branche op radio.

In de eerste helft van 2017 bereikte het medium radio wekelijks 13.132.000 luisteraars, 88% van de bevolking van tien jaar en ouder. Deze radioconsumenten luisterden gemiddeld 3 uur en 3 minuten per dag. (Bron NLO / GfK, jan-jun2017, week, 6-24u). [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten