ID blijft grootste crime zender van Nederland

Tv-zender ID is 2016 heeft een mooie start met een marktaandeel van 1,5% in januari. Met een marktaandeel van 1,7% in februari in de doelgroep Vrouw (20-49) laat de zender een groei van 70% zien ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.

Met een gemiddelde kijktijd van 84 minuten per dag onder de ID kijkers, blijft de crime zender ook in februari de zender met de langste kijktijd. De best bekeken programma’s worden, drie jaar na de start, gemiddeld door 75.000 mensen bekeken.

In de eerste twee maanden van 2016 heeft ID 3,3 miljoen kijkers (6+) en 954.000 vrouwen in de leeftijd van 20-49 jaar bereikt. De zender duikt regelmatig op in de top-10 van Nederlands grootste zenders (Vrouw 20-49): afgelopen week was ID de 9e zender op donderdag (2,8% marktaandeel) en op zondag (marktaandeel 2,6%).

Petra Knoth, Channel Director ID: “Het is geweldig om te zien dat ID zo enorm groeit, ondanks dat we geen volledige distributie hebben in Nederland. ID is zelfs met afstand de grootste zender in de doelgroep Vrouw 20-49 (1,6% marktaandeel, Jan-Feb 2016) van alle zenders in Nederland die geen volledige distributie in het basispakket genieten.

Dit geeft wel aan dat de zender veel potentie heeft. Ik ben ontzettend blij dat we elke maand zoveel vrouwen weten te bereiken, die we ook nog eens heel lang weten te boeien met onze programmering. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten