De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 180 minuten over de gehele dag in april 2018. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm.
Volgens de meest resente luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek wordt gemiddeld 155 minuten per dag naar de radio geluisterd, dat is 11 minuten minder dan tv.
Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 9,9% van de totale kijkdichtheid in de maand april. In een jaar tijd steeg dit van 12 naar 14 minuten.
Hele dag
De publieke omroepen behaalden in april 2018 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 29,2%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 21,7% en de Talpa TV zenders 15,4%.
Avond
In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 31,8%, de zenders van RTL Nederland 25,8% en de Talpa TV zenders 19,5%.
SKO light zenders
De SKO light zenders bereikten in april 2018 76,9% van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst lag dit percentage op 80,9%. Gezamenlijk behaalden de SKO Light zenders een marktaandeel van 3,0%. [Radiowereld.NL]