Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa testen kennis social media

Tijdens de nationale ‘Week van de Mediawijsheid’ testen Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa de kijkers, het publiek en zeven bekende Nederlanders op hun kennis van de online wereld in de ‘Mediawijsheidtest’.

Hoe heet het verschijnsel waarbij ouders alles over hun kinderen op social media delen? Welke groep is het meest slachtoffer van ‘cyberbaiting’? En wie kunnen er stiekem meekijken als jij een selfie maakt?

Zangeres Sabrina Starke, schaatster Irene Schouten, rapper Pepijn Lanen, socialite Koen Kardashian, actrice Anouk Maas en YouTubers Marije Zuurveld en Qucee leggen hun mobieltjes voor één keer aan de kant en gaan de strijd met elkaar aan. Kijkers kunnen ook live meespelen via de NPO 3-app.

Wie is er op de hoogte van alle ins en outs van social media, influencing en cyberveiligheid? De Mediawijsheidtest is dinsdagavond (20 november) om 20.25 uur te zien bij BnnVara op NPO 3.

Filemon Wesselink: ‘Social media is verschrikkelijk en ook fantastisch. Daarom is het zo’n boeiend onderwerp, waar we eigenlijk heel weinig van weten terwijl we er wel iedere dag mee geconfronteerd worden. Ik heb er zelf een enorme haat-liefdeverhouding mee.‘ [Radiowereld.NL]
Foto: Pixabay

Gerelateerde berichten