De publiekspitch ‘Jouw idee op tv’ van NPO en Omroep Max heeft al meer dan 2.000 inzendingen opgeleverd. Deze mijlpaal werd afgelopen zondag bereikt. Omroep Max roept samen met de NPO al weken lang het publiek op om ideeën voor tv-programma’s in te sturen.
Behalve een beschrijving van het idee moet de indiener ook een motivatie geven waarom de publieke omroep dit programma moet maken en uitzenden.
Jan Slagter, directeur Omroep Max: “Dit is natuurlijk een fantastisch voorlopig resultaat. Mooi om te zien dat zoveel mensen zich betrokken voelen bij de publieke omroep. We gaan alles grondig en zorgvuldig doornemen en zullen alle inzenders zo snel mogelijk een bericht sturen.”
Finalisten
Uit de inzendingen worden eerst 100 ideeën gekozen, verdeeld over vijf categorieën: Actualiteiten / Documentaire, Informatief, Drama / Comedy, Human Interest en Jeugd / Overig. De inzenders daarvan worden uitgenodigd om hun idee op 10 oktober te komen toelichten op het Media Park in Hilversum tijdens de Dutch Media Week.
Daar worden 10 finalisten uit gekozen die op 30 oktober terug mogen komen om te strijden voor het winnende idee. Het is de bedoeling dat dit idee door tv-makers van Omroep Max tot een programmaformat wordt uitgewerkt. De indiener zal daarbij worden betrokken en krijgt bovendien een beloning van 2.500 euro. De inzendtermijn voor de publiekspitch sluit op zondag 27 september. [Radiowereld.NL]