het landelijke radiostation 100% NL laat wederom een flinke stijging zien in de doelgroep vrouwen 20 – 49. Het marktaandeel heeft in een jaar tijd een flinke groei doorgemaakt. Het marktaandeel staat inmiddels op 4,5%. 100% NL is na Sky Radio de meest vrouwelijke radiozender van Nederland.
Het marktaandeel is in deze meting bijna verdrievoudigd in vergelijking met een jaar geleden (van 2,2% naar 6,1%).
Dit blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode januari – februari 2019.
“Met de vorige meting hebben we bij 100% NL al laten zien dat we aan populariteit winnen bij de jongere doelgroep. Nu blijkt dat we ook nog eens enorm scoren bij de Nederlandse vrouwen! Dat die groei voornamelijk te zien is bij Vrouwen 20-34, is natuurlijk fantastisch nieuws.” zo vertelt Carlo de Boer, algemeen directeur RadioCorp.
“De Nederlandse popmuziek zit in de lift en is geliefder dan ooit, we kijken met smart uit naar de rest van het jaar!” [Radiowereld.NL]
Foto: 100%NL